FAQ

Frequently Asked Questions

Hur bokar jag plats på Koizen?
Bokningar erhålls via vår webbplats www.koizen.se. Detaljerna för detta finns på vår bokningssida. Vi släpper tillgängliga platser varje dag i två månader framåt.

Kan jag göra en bokning utan att boka i förväg?
Nej, tyvärr inte. Bokningar är kopplade till vårt bokningssystem, så du kan inte göra en bokning utan att boka online.

Vilka är öppettiderna för restaurangen?
Vi har öppet tisdag till lördag, med undantag för svenska helgdagar.
Första sittningen börjar kl 18:00 och det andra sittningen börjar kl 20:30. En sittning varar ungefär 2 timmar. Om ni vill sitta kvar en stund, boka gärna den andra sittningen.

Hur mycket kostar en middag?
Omakase-menyn kostar 895 SEK per person (inklusive moms) och inkluderar endast mat. Dryck och extra tillägg kostar extra.

Varför finns det ingen information om innehållet av menyn?
På Koizen serverar vi en Omakase-meny. Kocken på Koizen bestämmer vad som ska serveras.

Har du en alternativ meny?
Nej, kocken bestämmer din meny för kvällen.

Kan jag göra ändringar i min bokning?
Vi hjälper dig gärna om du behöver göra ändringar i din bokning om det är möjligt. Skicka ett mail till info@koizen.se.

Hur länge varar en sittning på Koizen?
Matupplevelsen tar cirka 2 timmar.

Finns det någon klädkod?
Det finns ingen klädkod på Koizen.

inns det en väntelista om jag inte kan boka?
Du kan alltid skicka ett mejl till på bookings@koizen.se så tittar vi på tillgängligheten.

Vad är avbokningsreglerna?
Vi förstår att avbokningar på grund av sjukdom kan inträffa. För att avbryta din bokning, följ länken i din bekräftelse eller informera oss så snart som möjligt på info@koizen.se, eller ring oss 031 318 68 10, måndag till fredag 10: 00-13: 00. Om avbokningen sker mindre än 48 timmar kommer ditt kreditkort att debiteras.

Om jag är allergisk eller behöver en diet, kan jag äta på Koizen?
Skicka ett mail till info@koizen.se där du förklarar detaljerna i din kost så kommer vi att göra vårt bästa för att ta emot dig, notera att om du har en extrem allergi kommer vi inte att kunna hjälpa dig, på grund av vår lilla sushi-bar och möjligheten till kontaminering.

Hur kan jag betala?
Vi tar emot Visa, Visa Debit, MasterCard eller American Express. Vi accepterar inte kontanter.

Finns det parkeringsmöjligheter?
Tyvärr har vi inga parkeringsmöjligheter. Vi rekommenderar att du använder Göteborgs lokala transporter för att ta er till våra restauranger.

Är barn tillåtna?
Vi välkomnar barn över 10 år så länge de beter sig på ett normalt sätt.

Har ni en barnmeny?
Nej. Vi har en meny vald av våra skickliga sushikockar

Finns det ett annat pris för barn?
Nej, det finns inte något reducerat pris för barn.

Koizen, Hanare

Sittningar

Onsdag till Fredag
17:30 – Late

Lördag
13:00 – Sent

Koizen, Omoya

Sittningar
Tillfälligt Stängt

Kontakt